loading...
شرکت سهند درب آریا
شرکت سهند درب آریا بازدید : 289 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

تاريخچه

ساخت در و پنجره های یو پی وی سی(UPVC)در سال 1960 در شهر دورتمند آلمان آغاز گردید و با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید در و پنجره های چوبی، آهنی و آلومینیومی استفاده از در و پنجره های UPVC بعنوان نسل چهارم این محصول رونق یافته است.(با توجه به اینکه امروزه بهینه سازی مصرف انرژی یکی از بخش هایی است که بیش از پیش توجه کشورهای درحال توسعه را به خود جلب کرده است.)


ماده اولیه درب و پنجره های مدرن یو پی وی سی(UPVC) از مخفف کلمات (Unplasticized Poly Vinyl Chloride )تشکیل شده است. این ماده یک نوع ترموپلاست مدرن متشکل از مشتقات اصلی نفت خام و نمک طعام بوده و در فرآیند تولید UPVC مواد مختلفی چون :ضربه گير ها (Impact Modifier) تثبيت کننده ها(Fixature) مواد ضد احتراق(Fire Proof) پرکننده ها (Fillers)کمک کننده ها(Processiny Aids) رنگ های صنعتی (Pigments) و روان کننده های داخلی و خارجی(External & Internal) به آن اضافه می شود که قابلیت کاربردی به عنوان پروفیل درب و پنجره را باعث می گردد.

دو ماده اصلی فوق ترموپلاست UPVC بدست می آید که ترکیب جدیدی از ماده اولیه PVC بوده ولی به علت خواص فیزیکی متفاوت، این ماده جدید یک ماده غیر پلاستیکی محسوب می شود. در روند تولید در و پنجره یو پی وی سی(UPVC) پروفیلها پس از برش، جوش و کارگذاری پروفیلهای گالوانیزه میانی جهت تقویت مقالط به یکدیگر متصل میشوند و سپس با دستگیره ها، یراق آلات، نوارهای لاستیکی مخصوص و انواع شیشه های دوجداره متناسب با نیاز مصرف کننده عرضه میگردد.

 

مزايای عمده پنجره های UPVC

*يراق آلات مطمئن و بادوام

*هدايت صوتی و حرارتی بسيار کم و آب بندی و هوابندی بسيار خوب

*مقاومت رنگ در برابر نور خورشيد(UV)

*سیستم یکپارچه جوشکاری شده در گوشه ها مقاوم در برابر وزش شدید باد(تا 100 کیلومتر بر ساعت)

*تنوع و ثبات رنگ و ماندگاری بیش از 30 سال عمر مفید بدون نیاز به تعمیر یا باز سازی

*نگهداری و نظافت بسیار آسان

پروفيل UPVC

این نوع پروفیل از -60°c تا +70°c هیچگونه تغییری از نظر رنگ پریدگی و رنگ دویدگی و همچنین خمش یا انحنا درآن به وجود نخواهد آمد.این محصولات نه تنها سازگار با محیط زیست هستند بلکه دارای تفاوت فاحش نسبت به تولیدات رایج نیز می باشند و به نوعی طراحی گردیده است که با شرایط آب و هوایی ایران مطابقت دارد.

 

UPVC

این پنجره ها به دلیل وجود یراق آلات ویژه از امنیت بالایی برخوردار هستند و در مقابل رطوبت، گرما و سرما مقاوم بوده و نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد و به راحتی و با ارزانترین شوینده های خانگی زیبایی و تمیزی خود را باز می یابند، ارجحیت محصولات UPVC بر دیگر محصولات، عایق صوتی بودن آن ها و جلوگیری از اتلاف انرژی است که در مقایسه با محصولات مشابه بی همتا ست.

ویژگی مهم این پنجره ها این است که مانع ورود اشعه ماوراء بنفش ، نورمرئی یا مادون قرمز که همان حرارت است میشوند. پنجره هایی که جلوی اشعه ماوراء بنفش را گرفته و نور مرئی را از خود عبور میدهند، انتخاب مناسبی برای مناطق گرمسیر هستند در حالی که در مناطق سردسیر بهتر است از پنجره هایی که ضد اشعه UV هستند و نور مرئی و مادون قرمز را عبور میدهند استفاده کرد.

 

مزايای درب و پنجرهUPVC

*پایداری رنگ در شرایط مختلف محیطی

*استحکام بالا به دلیل شکل هندسی خاص پروفیلUPVC

*عدم تغییر شکل به دلیل استفاده از ورقهای گالولنیزه در داخل خانه های پروفیلUPVC

*نظافت آسان با آب و صابون

*جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و تبادل گرما و سرما

*عدم نیاز به سرویس های مکرر(تعویض، نقاشی و...)

*صرفه جویی در مصرف انرژی تا 50%

*قابلیت باز شدن به صورت های گوناگون

*مقاوم در برابر تابش اشعه UV

*غیرقابل اشتعال

*مقاوم در برابر نیروی باد، باران و طوفان های شدید

*حفاظت از محیط زیست از طریق بازیافت

*نصب آسان بدلیل سبکی وزن پروفیل

*ایمنی بالا به دلیل استفاده از یراق آلات با بالاترین کیفیت

*استفاده از روکش های رنگی طرح دار برای سلیقه های مختلف

در و پنجره لولايی UPVC

این سیستم با واشرهای آب بندی مخصوص به گونه ای طراحی شده که مانع بسیار مقاومی در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و صوتی (کاهش تا 70 دسی بل) می باشد. عدم لرزش و ایجاد صدا به هنگام شدت باد و باران تا 150 کیلومتر در ساعت، صرفه جویی در هزینه زیرسازی و رنگ آلومینیومی عدم اشتعال به هنگام آتش سوزی، عدم تغییر شکل در محدوده دمای 80 + تا 40- درجه سانتیگراد، غیر قابل پوسیدگی در برابر عوامل جوی و نظافت راحت و آسان از دیگر مزایای این سیستم است.

استفاده از پیشرفته ترین و با کیفیت ترین یراق آلات آلمانی و ترکیه ای که در چهار جهت پنجره نصب شده، سبب سهولت باز و بسته شدن سیستم پنجره شده است. ویژگی این سیستم باز شدن پنجره بر روی دو محور به صورت عمودی و افقی است.

در این مدل برای چرخش هوا، حالت افقی و برای باز و بسته کردن از حالت عمودی استفاده می شود که هر دو حالت از طریق چرخش دستگیره به راحتی قابل تغییر است. نکته دیگر اینکه در داخل تمامی پروفیل های این سیستم از مقاطع و پروفیل های گالوانیزه با ضخامت 6/1 و 2 میلیمتر جهت بالا بردن استحکام و استقامت پنجره در دراز مدت استفاده میگردد.

 

تنوع در باز شو UPVC

ساختار پنجره های UPVC ویراق آلات به کار رفته در آنها به نحوی است که باز شدن پنجره به طرق مختلف را براحتی امکان پذیر می کند، یک پنجره یو پی وی سی(UPVC) به یکی از اشکال زیر و یا همزمان، ترکیبی از دو یا چند فرم مختلف ، باز و بسته میشود:

*یک جهت باز شو حول محور کناری(TURN)

*یک جهت باز شو حول محور زیرین(TILT)

*دو جهت باز شو حول هر دو محور کناری(Tilt & Turn)

*فولکس واگنی (Tilt & Sliding)

 

انواع بازشو های درب و پنجره UPVC

با توجه به نوع ساخت و یراق آلاتی که در درب و پنجره های UPVC بکار میرود ، انواع مختلف بازشو به شرح زیر قابل ساخت میباشد :

*پنجره های ثابت (FIX)

*پنجره های یک جهت باشو (Turn)

*پنجره های یک جهت بازشو از بالا (Tilt)

*پنجره های دو جهت بازشو (Tilt & Turn)

*دولنگه بازشو از وسط (French)

*پنجره های کشوئی (Sliding)

مراحل اجرای درب و پنجره UPVC

1- اندازه گيری :پنجره های UPVC قابلیت نصب روی قاب های فلزی (Sub Frame) و سازه های سیمانی ، آجری و ... را دارد ، در زمان آماده وبدن درگاه پنجره عملیات اندازه گیری بوسیله ابزار مناسب اعم از متره های لیزری ، متره های نواری و سایر ابزار دقیق اندازه گیزی و جهت تعیین تقشه پنجره ها به واحد طراحی ارائه میگردند .

2- طراحی :در واحد طراحی بمنظور افزایش دقت و سرعت و کاهش هزینه ، با استفاده از نرم افزار پیشرفتهKlaesعملیات طراحی درب و پنجره ها صورت گرفته و پیشنهاد قیمت به مشتری و برنامه تولید به پخش مونتاژ ارائه میگردد .

 

مونتاژ درب و پنجره های UPVC

پروفیل های مورد نظر با توجه به نوع سفارش درب و پنجره انتخاب شده و پس از انجام محاسبات دقیق و مهندسی و آنالیز ابعاد درب و پنجره ، طبق نقشه توسط دستگاه تمام اتوماتیک برش داده شده . سپس دستگاه تعدادی از این پروفیل ها بمنظور ایجاد شیار آب به دستگاه مربوطه منتقل میشوند . همزمان با عملیات مذکور پروفیلهای گالوانیزه که به منظور تقویت پروفیلهایUPVC میباشند ، برش داده شده و درون آنها با پیچ محکم میشوند . در ادامه در صورت نیاز به نصب دستگیره و یراق آلات سوراخها و شیارهای مورد نیاز توسط دستگاه روی پروفیل تعبیه میشود . سپس پروفیل ها طبق نقشه توسط دستگاه جوش به یکدیگر متصل میشوند و با انتقال به دستگاه بعدی ، پلیسه ها و زوائد ناشی از جوش در زوایای مختلف از بین میرود و در نهایت روی میز کار پس از تمیز کاری های نهائی ، یراق آلات روی درب و پنجره نصب میگردد .

 

نصب پنجره UPVC

نصب پنجره ها UPVC ارتباط مستقیم با دوام و عملکرد این نوع از پنجره ها دارد ، عملیات نصب باید به گونه ای انجام شود که اهداف زیر حاصل گردد : قابلت تحمل بارهای زنده و مرده و بارهایی که طی استفاده از پنجره به آن وارد می شوند ، جلوگيری از تبادل صوت و حرارت ، آب بندی و هوابندی کامل ، باز و بسته شدن مطمئن و .....

مراحل نصب پنجره بطور خلاصه بشرح زير ميباشد :

*تمیز کردن درگاه نصب

*جایگزینی پنجره و تراز کردن آن

*انجام سوراخ کاری های لازم

*ثابت کردن پنجره در محل نصب با استفاده از پیچهای مناسب بمنظور اطمینان از ثبات بلند مدت

*نصب شیشه ها و جا انداختن زهوار

*درزبندی نهای با استفاده از تزریق فوم و سیلیکون

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 20,072